Sidor

fredag 13 maj 2011

fröbröd


Fick ett recept av en kollega som fått det av en annan kollega... Tänkte dela med mig av receptet här för hemma hos oss bakas brödet rätt ofta :) Det är gott, snabbakat och mjölk- och mjölfritt!


Detta behövs:

3 ägg
3 dl riven ost
2 dl frön (solros-, pumpa-, linfrön, nötter mm, jag brukar blanda olika)
1 msk majonäs
2 msk créme fraise/turkisk youghurt
1,5 tsk bakpulver

Vispa äggen.
Rör ner resten av ingredienserna.
Bred ut på bakplåtspapper i en långpanna (jag brukar ha ett bakplåtspapper ovanpå oxå).
Grädda i ca 15 minuter i 225°.

Hoppas ni oxå gillar det!
Ha en skön helg!


5 kommentarer:

  1. Det ska nog testas, såå gott var det!!

    SvaraRadera
  2. Oj då, visst märkte jag att blogger var ur spel i morse men att den gjort egna ändringar i min profil och gjort mig till Camilla mitt i allt, det var intressant!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken fin ny layout du har fixat. Bilden är bara föör söt :)
    Vårkramar!!
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Tack för receptet! Det var verkligen jättegott

    SvaraRadera
  5. Samma här, tack för receptet, brödet var jättegott :-) Tänker definitivt laga det nångång här hemma :-) Ha ett skönt veckoslut!

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!