Sidor

onsdag 26 mars 2008

Snöyra


Hos oss har den senaste tiden inneburit rinnande näsor, öronvärk och ont, ont i halsen. För baby N:s del har det tyvärr lett till en del mediciner, men vi tror att han är på bättringsvägen så vad är väl bättre än det? Kom på här om dagen att medicinflaskor ju egentligen är ganska fina, speciellt de med metallkork. Tror jag ska tvätta ur de senaste och använda dem till något.


Så var det då alltså snöyra i vår del av landet idag. Vår annars så bara trädgård badar nu ännu en gång i ett vitt pudersnölager i väntan på våren. Narsisserna som jag fick av min väninna M till påsk ser man knappt skymten av... undrar om de klarar sig?


Min svägerska G med sonen B är på besök sen igår. För att hitta på något skoj idag (trots snöyran) så begav vi oss först till Åbo slott och efter det strosade vi omkring i Åbo. Gick på ett mysigt café (försökte lägga namnet på minnet men ack, nu är det ändå borta) som satt ihop med en mysig inredningsbutik. Inga fynd där, men gott åt vi! Vi slutade kvällen på Hemtex där jag bl.a. hittade en vas som jag bara måste ha, eftersom jag inte har så många och de trots allt behövs ibland.

Hoppas ni andra också haft en fin vinterdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!