Sidor

onsdag 23 januari 2013

en dag... inte helt som alla andra.

Åkte hem från jobbet i måndags med stegring och huvudvärk.
Hela gårdagen fixade jag någorlunda genom att ligga i sängen, vara tyst och bara vila.
Febern var inte det värst utan känslan av att gå runt med en alltför liten hjälm på huvudet.
Lite bättre idag, men det blir nog sängläge ändå.

Då man ligger här går det så lätt att henge sig åt självömkan.
Samtidigt som samvetet skaver pga allt som jag nu inte kan göra då jag är sjuk och som andra behöver ta hand om. Både hemma och på jobbet. Inte det att andra inte gör det bra eller bättre än mig, men de har ju sitt eget att göra också.

Mellan varven tar jag mig i kragen.
Kommer ihåg att jag egentligen har det löjligt bra.
Vad är lite feber, ordentligt sjuk hals och huvudvärk?
Det finns sååå många andra som har det mycket värre än mig och som säkert inte alls beklagar sig speciellt mycket!

Tacksamhet - tänk vad glad man blir av att känna det! Och kan man inte idag känna tacksamhet över hälsan så finns det hoppeligen en hel del annat att vara tacksam över!
Just nu kom jag på en massa att vara tacksam över. Vad glad jag blir!

Tack för att just du kikar in här! ;)
Hoppas du får ha en bra dag - vad du än gör! :)

Kram, Juanita

2 kommentarer:

  1. Nämen usch för att du är krasslig!! Krya på dig fort och hoppas huvidvärken släpper!! Ta hand om dig & vila nu och visst - man har massa att vara tacksam frö; ibland krävs det bara att man stannar upp lite och tar vara på allt som är gott*

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!