Sidor

lördag 15 mars 2014

På gång

Det har vårats ute. Vi har hunnit ta fram barnens cyklar, glädjas över sol, varma vindar och små tussilagon i dikesrenarna. Idag är marken täckt av ett vitt täcke av snö. Väntat men lite tar det nog emot.


Annars rullar vardagen på i ett tempo som nog inte är eftersträvansvärt. Då gäller det att försöka välja bort sånt som är mindre viktigt, att gå och lägga sig i tid (försöker!) och lägga energin där den behövs som mest. Men ibland behöver jag tanka egen energi. Då far jag till gymet en timme eller så sätter jag mig vid symaskinen och syr några mössor. Bara för att jag tycker att det är roligt!


I torsdags fick jag hem ett stort paket med fina tyger. Alla tygerna är inte mina, men rätt många. Och igår blev två mössor sydda, som gåvor åt barnens kompisar som har kalas idag :)


Hoppas du som tittar in här har det bra! Och njuter av fina saker runt dig!
Kram, Juanita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!