Sidor

fredag 21 december 2007

Julstress?!

Det är konstigt hur lätt det är att fylla dagarna innan jul med en massa saker som man tycker att man absolut måste få gjorda. Oh så inser man efer en stund att man helt enkelt inte hinner med allt... och då måste man börja prioritera. Mindre skoj, men en krass del av verkligheten.

Igår hade jag bestämt mig för att handla några julblommor som vi skall ge bort. Med mig från Plantagen kom också en hel del annat skojigt: flera hjärtformade värmeljushållare, en mysig "plåtlåda" med stjärnor på, två plåttallrikar och mysiga pappersrosor på band. Dotter M verkar ha smittats av mammas köpiver för hon hittade en hel massa som hon också ville handla. Men efter en del funderande begränsades hennes inköp till en mysig tomte.

P.g.a. butiksspring är jag ännu inte färdig med vetevärmepåsarna. Men senast på lördag får jag tid att sy, så jag hinner nog bli klar till julafton. Just nu håller jag på att baka mintkrokantchokladkaka, en smaskig kaloribomb som min man får ta med till jobbet imorgon, sista dagen före jul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!