Sidor

måndag 7 juli 2008

Jag njuter (och har kontakt med omvärlden)!

Sitter på café Kardemummas veranda och bloggar via en mobiltelefon... inte så snabbt men lyxigt värre ändå! Nu har jag varit café-värdinna i två dagar och jag kan ärligt säga att jag stortrivs! Klart att det är en utmaning att hinna med allt + då man ska lära sig en massa nytt, men det hör ju bara till! Jag gör gärna om detta!

Och nu ska jag inte skriva så mycket mera utan istället låta bilderna tala för sig själv...

Ändrade mig... det tar ju en evighet att ladda upp bilder... eller rättare sagt, det hakade upp sig... får bli till en annan gång... Men kan ju berätta om stället där jag är... Hitis heter alltså ön... ligger i Åbolands skärgård. En helt otroligt vacker skärgård!!! Satt på bastuverandan idag å bara njöt när jag tittade ut över vattnet, såg måsar cirkulera över närbelägna öar... Å så såg jag en massa charmiga båthus! Ett sånt sku man ha, bara för att de är så fina!

Håller alltså till i café Kardemumma som finns i en gammal röd mormorsstuga med vita knutar. Stugan har blivit utbyggd på 1970-talet och fick då den veranda där jag nu sitter. Huset är inrett med charmiga gamla möbler (och en glassfrys och ett limonadkylskåp med Pepsi-reklam). Caféet finns i köket och denna vecka får vi bo i den enda kammaren som finns i huset. Kunderna får njuta av sitt goda kaffe med tilltugg inne på verandan eller ute på gården.

Igår var kundtillströmningen liten och jämn. Tyckte det var rätt bra med tanke på att jag var ny. Idag har tempot varit mycket högre och kundantalet likaså. Men har nog klarat det hyfsat! Dessutom har jag god hjälp av ägarinnans mor som bakar och fixar, och av min man som sköter om barnen!

Det blev långt idag... Bilder kommer en annan dag...

Kram/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!