Sidor

måndag 6 juli 2009

snok, lek och lite ett av varje

Vill börja med att säga TACK för era kommentarer! Det är alltid skoj att läsa!

Såg en snok på vår gård idag. Tyvärr hade jag inte kameran med mig för den var fin! Lång, smal och med granna orange fläckar på huvudet. Jag blev glad när jag insåg att det var en snok!

Idag har vi varit ute mycket. Under turen till lekparken blev det fotat en del.

På kvällssidan lekte barnen ute på terassen och minstingen lekte trädgårdsmästare. Men av minen att döma vet han säkert att mamma inte är enbart förtjust... :) Var dock ingen panik, vi tog vattenslangen och spolade av både sonen och terassen :)


Idag hann jag pyssla ihop innehållet i två mindre tavelramar så att vi kunde sätta upp en tavelhelhet. Jag tycker om när tråkiga vita väggar får lite liv :)

I trädgården vattnar vi frenetiskt vår nya gräsmatta som ännu har ganska magert med gräs. Vi vattnar också det nya salladslandet som maken fixade åt mig senaste vecka. Vi hoppas salladen gror snabbt! :)

2 kommentarer:

  1. Voi N - ihanat varpaat:)!!! Hieno kuva!

    Ja ihanat seinillä noi matkamuistot!!

    Kiva kun jätit komennttisi viimeksi ruotsiksi, sopii hyvin ja tekee hyvää mun kielitaidolle;).

    SvaraRadera
  2. Härlig trädgårdsmästare ni har hos er! Sådär kan de se ut i verkliga livet också har jag märkt :) Vi ses snart!

    Kram

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!