Sidor

måndag 9 november 2009

I lördags unnade jag mig lite vardagslyx: jag köper inte tidningar så ofta men i lördags köpte jag senaste numret av Lantliv när jag var i butiken. Det är så mysigt att sitta hemma i soffan i skenet av små myslampor och levande ljus och se på allt vackert som andra åstadkommer i sina hem! Inspirerande! Funderar allvarligt på att önska mig en prenumeration av Lantliv som julklapp.

Annars har vi firat att dotter M har fyllt sex år med två barnkalas (mest för att jag som mamma skulle orka med + för att alla barnen skulle rymmas runt matbordet). Kan bara konstatera att förskoleflickor är högljudda och fnittriga :) I övrigt funderar jag smått på julklappar åt familj och vänner (brukar fundera länge på förhand, ändå brukar det bli stress mot slutet) och julkort och annat dylikt som börjar bli aktuellt... ser redan fram emot julen även om jag njuter av höstmörkret och alla levande ljus!

Hoppas ni oxå njuter i höstmörkret!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Nämen först nu gick det upp för mig att det är du... att vi ju faktiskt känner varann.! :)Världen är liten.
    Kul att du kikar in hos mig.

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren inne hos mej! Roligt att höra av dej och se att ni också verkar ha det bra! Lantliv är nog faktiskt en trevlig tidning som göder och föder drömmar... Bra julklappstips! Grattis till snart fullvuxna dotter M! Må väl!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Din fråga om betongen.. jo, den ska kunna formas i handen som en köttbulle. Sen först när man skakar på handen ska den "rinna ut" i handflatan. :) Ganska tjock ska den kännas alltså.

    Kamomilla

    SvaraRadera
  4. Prenumerar både på Lantliv och Maalaisunelma men kunde nog räcka med en när de ofta har samma artiklar :-)

    Sex- till åtta-års kalas verkar vara de "vildaste" kalasen, tyckte det gick lite bättre med nio år. Skall avverkas en hel del kalas innan man har alla över på nio-års-sidan...

    Ha det bra och hoppas ni klarar er undan svininfluensor och sånt!

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!