Sidor

torsdag 25 mars 2010

inspiration i köket

Tack till alla er som träget kommer in här och kollar, fast jag är dålig på att uppdatera! Och tack för era kommentarer! Med tanke på förra inlägget kan jag bara tillägga att vi inte alls ska flytta, vi trivs nog bra där vi bor :) Men vi fick vara med om en husvisning och jag fick lov att ta en del bilder för eventuellt framtida bruk av husleverantören. :)

Det är underbart nu då solen börjat titta fram lite mer om dagarna! Det är ljust längre på kvällarna och solljuset gör väl de flesta gott! Jag har varit ordentligt trött hela vintern och våren men känner småningom att krafterna återvänder :)

Senaste helg hade vi goda vänner på besök. Denna gång kom maken med önskemålet att vi skulle försöka bjuda på någon maträtt som vi inte prövat på förut. Lite skeptisk följde jag hans iver då han letade recept i vår senast införskaffade receptbok: "under valnötsträdet" av Anna och Fanny Bergenström. Boken inhandlades på bokrean i Sverige tidigare i vår och jag har nog tittat i den och låtit mig inspireras men inte prövat något recept därifrån tidigare. Under menyförslag hittade vi en meny som vi tyckte lät smaskigt god + överkomligt lätt att tillreda. Vi bjöd på enkel lyxsallad, Fannys örtkyckling allt i ett och till dessert lemon curdkräm. Jättesmarrigt blev det! Kan inte annat än rekommendera boken varmt! Det jag gillade extra mycket var att boken var indelad i kapitel enligt några råvaror som avokado, örter, chili, ingefära, nötter och frön, mango, choklad mm.
9789197627900.jpg


1 kommentar:

  1. PÅSKkramar till er alla, hoppas ni får en bra påskhelg!

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!