Sidor

tisdag 27 april 2010

nya soffor och en blogaward


I helgen gjorde vi ett spontanbesök på Ikea med familjen. Vi skulle till en butik i närheten och så kom vi på att vi ju kunde äta lunch på ikea samtidigt. Medan vi åt funderade vi lite på soffor. Faktum är att våra soffor har varit i behov av att bytas ut en tid redan. Den ena har haft ena armstödet sönder och den andra var nu på slutet så dålig att om två vuxna satt i den så tog soffbottnen nästan i golvet... Problemet är att vi inte helt har vetat hurudana soffor vi vill ha och att vi inte helt har orkat ta itu med problemet. Vi har alltid gillat Ikeas Ektorp-soffor men inte kunnat bestämma oss för om det är sådana soffor vi ska ha eller inte...


I lördags löstes problemet för oss genom att ikea slumpade bort några ektorp soffor av äldre modell (skillnaden är att det i de äldre sofforna finns ett dunlager på sittdynorna medan dunet är borttaget från nya modellen). Det fanns två soffor kvar och till sofforna hörde inte vitt utan beige överdrag. Vi har tidigare haft vita soffor och gillat färgen men samtidigt konstaterat att det inte är en så praktisk färg med små barn i huset... Så utan att grubbla desto mer på saken slog vi till, köpte sofforna, hyrde bil och fick hem två bekväma och fina soffor! Jag är såå glad! Att vi blir tvugna att måla om fondväggen i vardagsrummet tycker vi är en bisak (den går nämligen i en beige nyans som skär sig lite med soffornas färg) som vi tar itu med så småningom... (bild kommer senare)


Sen har jag gått och fått en blogaward... Är rätt överraskad eftersom jag inte varit så aktiv med bloggen... Men ska försöka förbättra mig, är trots allt sjukskriven så har ju mer tid än vanligt... Tack till Annika med bloggen min-mitt-mina för awarden!


Till denna award hör att jag ska berätta 7 saker om mig själv + dela ut awarden åt 7 andra bloggare...


7 saker om mig:


1. Familjen betyder massor för mig. Att vi i slutet av sommaren ska få tillökning är något som vi alla ser fram emot.


2. Jag tycker om att umgås med mina vänner (vilket jag inte alls hinner med så mycket som jag skulle vilja)


3. Choklad är förrädiskt! Smakar jag på det har jag svårt att inte ta lite till och lite till och...


4. Tycker Tilda-figurerna är förtjusande! Att jag lyckats få dottern lika förtjust gör att pressen på att hinna sy figurerna ökar :)


5. Någon gång för länge sen (under studietiden) var jag väldigt förtjust i vildmarksliv. Tyvärr känns det livet lite väl långt borta i vardagshektet vi lever i. Men med jämna mellanrum gör sig längtan om en t.ex. en vandring eller övernattning i skogen påmind... Jag har inte gett upp hoppet om att ta med familjen ut i skogen... kanske nästa sommar?

6. Ibland skulle jag vilja var mer strukturerad och organiserad än jag är. Kanske inbillar jag mig att en del saker skulle vara lättare då?


7. Skulle helst hinna med en massa mer än vad jag i verkligheten gör.



Och så vill jag ge awarden vidare till följande bloggar:


1. Lundagård

2. Eirikas

3. Saariston lapset

4. I lilla Kamomillas villa

5. Hemma hos Louise

6. Villa hjärtebo

7. en gul apelsin


5 kommentarer:

  1. Skojiga sanningar om dig :)
    Grattis till awarden och tack för att du tänkte på mig, jag niger vackert och tar emot men skickar inte vidare tyvärr, av principskäl håller jag min blogg neutral.

    Ser inte dina bilder (bara ett rött kryss i rutan) så jag måste kika in senare o se om de syns- ibland bråkar ju blogger.

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tänkte på mig! Tyvärr ser jag inga bilder men det kanske löser sig... :o) Så roligt med nya soffor på "nästan-impuls". ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Tack att ni informerade om att mina bilder inte syns. Har försökt åtgärda det men vet inte hur d fungerar för jag ser hela tiden bilder på min dator...

    Helt ok att inte skicka vidare awarden om man inte vill :)

    SvaraRadera
  4. Onnea uusille sohville ja kiitos tunnustuksesta:)!

    SvaraRadera
  5. Grattis till de nya sofforna! Alltid kul med ngt nytt där hemma och säkert extra roligt när du tassar hemma.

    Sköt om er och ha det bra!
    Kram från Hemmamamman

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!