Sidor

måndag 20 december 2010

full rulle i juletid ;)

Har varit lite tyst ett tag igen... Men har helt enkelt haft annat att göra än att blogga.

Igår döptes söta brorsdottern. Det var en fin fest vi fick vara med på! Jag hade fått äran att hjälpa till med en del bakande ;) och det passade mig utmärkt eftersom jag tycker om att baka! Det blev skärgårdslimpor samt glutenfria morotskakor och pepparkakor. Jag hade så bestämt mig för att fotografera en massa men nej. Kameran var nog framme i kyrkan men efter det glömde jag helt bort den :(

Hade t.ex. tänkt visa en bild av morotskakorna. De blev lite skojiga eftersom maken tillverkade orange morotsliknande stänger av sockerpasta som vi pyntade med. Den orange färgen var så bra att en del trodde att det var riktiga morötter tills de smakade :)

Annars är det julklappstillverkning som gäller de närmaste dagarna. Jag använder mina bokstavsstämplar och färg att trycka på tyg... Bilder kommer efter jul, och nu ska jag komma ihåg att fotografera! :)

Och så ska det väl lagas lite julmat och städas. Vi ska fira jul hemma i år, ska bli skönt! Mina föräldrar, min syster och min bror m familj kommer hit och vi ska ha det så mysigt så! :)

Hoppas ni alla har sköna dagar innan jul och att ni hinner njuta också!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!