Sidor

tisdag 10 maj 2011

underbara dagar...

Har varit lite lat med bloggandet, beklagar! Har lite för mycket på gång bara... Och tyvärr handlar det inte om att jag pysslar och fixar en massa utan det är vardagen som kräver sitt...

I helgen firade vi morsdag. Fick söta gåvor av barnen; sonen hade tillverkat ett grytunderlägg som han hade limmat själv (och det var han mycket stolt över!)

och storasyster M hade (med sin lärares hjälp) bandat in en morsdagsdikt som hon själv skrivit + en sång som klassen sjöng - på CD (även hon mäkta stolt!).


Maken hade på mitt önskemål tillverkat en odlingslåda som jag ska få plantera mitt trädgårdsland i.
Det var på alla sätt en fin dag och dessutom fick vi njuta av underbart solsken!

Idag hade jag några pratglada bloggare och väninnor på besök. Vi satt ute i solskenet på terassen och pratade och skrattade. Tack för att ni kom och förgyllde min o barnens dag! Och tack för blommor och Tilda-idéhäfte!
Besök gärna några av gästernas bloggar: Kamomilla, Ninette och Hanna.

Medan vi snarvlade på undersökte lyckliga lillasyster Y bergskanten intill terassen.

Gott smakade jorden visst och skoj var det att krypa omkring! :)

3 kommentarer:

  1. Tack än en gång..det förgyllde även min vardag. Och Y är nog en sån gullunge :-)Likaså dina andra barn, så snälla och beskädliga :-)

    SvaraRadera
  2. Tack tusen tack för träffen! Det var jättekul att sitta och snarvla, och underhållas av söta Ylva :)

    SvaraRadera
  3. tack ska du ha själv, det var jätteroligt! och så roligt att träffa nya människor. Vänner har man aldrig för mycket av!!

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!