Sidor

torsdag 3 november 2011

älskade storasyster

Idag fyller du 8 år! GRATTIS älskade vännen!

Ända sen fröken i somras sade att hon vill ha ett stall för sina små hästar har jag tänkt att det är det hon ska få... Nu har dock hästlekarna inte varit det hon lekt mest i höst så blev lite fundersam om det var bästa möjliga födelsedagsgåvan. När jag kikade i leksaksbutiken på stall kom jag ganska snabbt fram till att vi skulle laga ett eget... O jo, prislappen påverkade nog en del men tyckte även att de inte såg så avancerat ut... fast klart att man ser skillnad på köpt o hemlagat ibland ;)


Ett barn bland våra goda vänner hade byggt ett eget stall i slöjden när hon gick i lågstadiet och det stallet fick fungera som modell för stallet som jag sågade till (tack E & C för modell o goda råd). Att lillebror fick vara med o måla här om kvällen var STORT för honom. Han tyckte det var spännande att få veta vad storasyster skulle få till födelsedagsgåva o att han fick vara med o bidra med det han kunde! Han berättade att han oxå är jättebra på att spika men jag valde att spara det kunnandet till en gång ;) Han gillar helt klart att bygga, fixa o greja så det ska nog bli mera sånt snart!

Igår på kvällen monterade jag o maken ihop det hela o dottern var såååå lycklig i morse när hon fick sitt stall. Nästan så hon hade svårt att slita sig från födelsedagsgåvorna för att hinna med skolbussen ;)



Stallet saknar med avsikt tak - bara för att det ska vara lättare att leka i stallet ;)
Vill man så kan man hänga ett tygstycke över takbjälken (som det finns ett presentband på) så har man ett slags tak ;)


4 kommentarer:

  1. Massvis med grattisar till M!
    och VAU så händig du är Juanita. Stallet är ju jättefint! Jag förstår att M blev glad över sin födelsedagsgåva. :)

    Kram, Maria

    SvaraRadera
  2. Grattisar till M och vilket fint stall..förstår att hon blev nöjd över sin gåva :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket jättefint stall, och mycket mer värdefullt än plastsakerna man får betala hutlöst mycket för i butikerna!

    SvaraRadera
  4. Grattis M och oj vad fint stall ni har hjälpts åt att laga!

    Skönt veckoslut!

    Kram från Hemmamamman på jobb

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!