Sidor

fredag 9 mars 2012

Testar nytt

Jag har alltid tyckt om att sy men har mest hållit mig till tyger som inte töjer. Dessutom har det på senare år blivit mest Tilda-figurer o några rullgardiner förutom någon enkel klänning åt flickorna.

Häromdagen köpte jag ett par tights åt lillasyster Y o i slutändan är jag rätt missnöjd med hur de passar på henne. Kommer att behöva sy om dem för att de inte ska ramla av henne :( med tanke på det så tänkte jag att d väl inte kan vara sååå svårt att sy tights själv. Snälla Sarah som sytt många fina plagg lånade mig ett mönster o igår när barnen lagt sig testade jag med ett billigt o enkelt tyg. Är nöjd (även om ena paret inte är helt klart ännu) o taggad: det kommer att bli fler byxor åt tjejerna! Nu ska jag bara beställa något snyggt tyg på nätet :)

Ha en skön helg kära ni!
Kramen

3 kommentarer:

  1. Du är såå himla duktig på att sy du, avundas dig!! Nå det är att veta att man får fråga råd av dig den dag jag själv skall ta mig ann kampen med symaskinen :) Blir nog fina dessa båda par! Ha en rikigt skön helg du med och så ses vi förhoppningsvis snart igen! Kraam!

    SvaraRadera
  2. Du är duktig på att sy och vad kul att du plötsligt anmäler dig till ett springlopp....det borde jag ocskå göra...Heja!!

    SvaraRadera
  3. Det blir ju fin fint! Borde själv också ta mig i kragen och sy några plagg, för det är ett tag sen sist. Interlock trikå heter det förresten sån där lite tjockare ribbstickad trikå (som inte rullar i kanterna).

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!