Sidor

söndag 18 maj 2008

En dag på landet

På hemmafronten står det rätt stilla nu, inga större förändringar har skett. Det blir att vara ute en hel del när vädret är så fint. Ändå kan jag inte påstå att några drastiska förändringar sker i trädgården heller. Men det beror väl på om man ser på små detaljer eller på trädgråden som helhet. Drömmen om en liten gräsplätt lever kvar men innan den blir verklighet måste vi plocka stenar och av någon anledning blir det inte av... Men i veckan planterade jag två tuvor med blommor (minns inte namnet på dem) som jag fick av en granne. Hoppas de tar sig och börjar blomma snart!

På tal om stenar funderar vi på att lägga stenplattor på infarten. Men vi har inte helt bestämt oss ännu, kan bli en ganska dyr affär antar jag...

Svärfar sätter potatis

Nu i helgen besöker vi mina svärföräldrar på landet och idag ska vi på dop. Igår fick vi uppleva en förlossning som tyvärr inte slutade helt lyckligt. Ett får skulle lamma men allt gick inte som det skulle. Fåret måste avlivas och idag lever en av tre lammungar. Faktum är att jag inte var närvarande på slutet. Jag klarade inte helt av det...

Den havande

Nu ska svärmor mata lammungen med mjölk från en annan tacka. Svärmor är engagerad och duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!