Sidor

tisdag 27 maj 2008

Stolt mor

Idag är dotter M sista dagen hos sin dagmamma. Hon har varit hos "tant A" i lite mer än tre år, det senaste året ca 10 dagar i månaden eftersom jag har varit mammaledig. Till hösten börjar dotter M i dagis medan baby N ska börja hos dotter M:s nuvarande "tant A" (som trots benämningen nog inte alls kan kategoriseras som tant ännu).


Som tack för åren ville dotter M och vi föräldrar ge något åt "tant A". Efter en del funderande mellan mig och min man kom vi fram till att den finaste gåvan man kan ge ju nästan alltid är något som man har gjort själv. Sagt och gjort, medan jag och baby N var ute på ärenden igår gick man och dotter M ner i garaget och sågade, borrade, skruvade och målade. Resultatet blev en fin blomlåda! Och jag tycker den är så fin att jag gärna vill ha några likadana själv! Tycker hon är duktig! Är stolt mor!

Nu under dagen har jag sedan omplanterat några ringblommor i blomlådan. Ringblommor som dotter M sådde själv tidigare i vår.


Innan jag förde henne till tant A idag sa hon att hon tyckte att det borde ha varit handtag på lådan. Försökte köpa passande idag men de fungerade inte. Så jag hoppas damen är nöjd ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!