Sidor

söndag 20 juli 2008

Ljuva minnen


Har haft en oplanerat lång paus i mitt bloggande nu. Veckan på Hitis gick alltför fort, men fick med mig många fina minnen att ta fram under mörka och regniga höstdagar. Det var en fin erfarenhet att få jobba i cafét! Dessutom kändes hela veckan som en semester för hela familjen. Dotter M deltog i öns idrottsskola två gånger och fick en medaj för det (det fick alla deltagare) och ni kan ju bara gissa hur stolt hon var!Nu följer lite bilder från vår Hitis-vistelse:

Café Kardemumma... Här både bodde och arbetade vi.


Välkommen in! Jag lärde mig fort att när dörren är öppen så är cafét också öppet.
(oavsett vilka öppethållningstider som står skrivna på dörren).


Caféet sett från gårdssidan. Här kunde man sitta å njuta i trädgården.

Verandan...

Farstun med gästboken


Caféet inifrån. Jag stod bakom disken till vänster och betjänade.

Här på spisen radade jag fram nygräddade bullar och goda kakor varje dag.
Och förstås det goda kaffet som smakade en aning kardemumma.


Morotskaka
Senare fick jag lära mig att kunderna på café Kardemumma får skära sig sina bitar själv. Enligt samvete...

Denna kärleksförklaring av min älskade man hittade jag på bordet en morgon när jag skulle börja baka vaniljbullar och kardemummakex.
Jag blev sååå lycklig!

Efter veckan på Hitis sov vi hemma en natt innan vi reste till Österbotten på bröllop. En barndomskamrat gifte sig. Ett mycket trevligt bröllop! :)

Och sen stannade vi i Österbotten hela veckan och då har jag och barnen hjälpt till med ett och annat på bostadsmässan i Vasa. Vi har haft det intensivt men bra! Bloggandet har jag liksom bara inte hunnit eller orkat med...

Lite bilder från bostadsmässan kommer i ett senare inlägg, när jag har hunnit sortera mina intryck därifrån...

Igår på kvällen återvände vi äntligen hem och jag stornjötdå jag fick sova i min egen sköna och bekväma säng! Idag har jag och maken firat vår bröllopsdag på tumis... det blev en paddlingstur i dubbelkajak och picnic på en brygga... Väldigt enkelt men o så skönt det var!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar pardörr som ser så inbjudande ut och blomsterhjärtat är så fint!

    H: Hemmamamman

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!