Sidor

söndag 24 augusti 2008

Tjejhelg

Solnedgång på Hitis

Var på tjejhelg till Hitis lö-sö. Hade barnen med mig för det passade oss bäst och det gick bra för några andra hade oxå barnen med sig. Ägarinnan till café Kardemumma hade bjudit in ett antal goda vänner för tjejhelg. Vi fick njuta av härligt sommarväder ute i skärgården. Vi åt kräftor, grillat och en massa annat gott. Tack för en fin helg J och alla ni andra som var med!

Ett dukat kräftbord

En lite mindre trevlig incident under helgen var att baby N blev stucken av en geting i övreläppen. Blev riktigt svullen, hade världens fläskläpp. Och jag blev hur nervös som helst! Som tur var så visade det sig att han inte är allergisk mot getingstick! Gossen själv tog det hela incidenten med godmod.

Annars är det jobb som gäller. Och när jag inte jobbar så är jag med familjen. Så mycket mer än det orkar jag inte med. Känns tragiskt att inte hinna fixa och pyssla så mycket... Men viljan finns nog. Måste bara hitta tiden.

1 kommentar:

  1. Vad kräftorna ser goda ut! Tur att vi har några nykokta i frysen!

    Fint att du hinner med tjejhelg och annat utanför jobbet för man fastnar lätt i jobbrullorna speciellt efter en mammaledighet när man dras med i jobbtempot. Pyssla kan man ju göra även som pensionär, eller hur.

    H. Hemmamamman

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!