Sidor

söndag 23 november 2008

pysseldag


Idag har det pysslats hemma hos oss! Min väninna J frågade för en tid sen om vi inte kunde laga pappersbollar någon dag och det passade ju mig utmärkt! J och min svägerska M och jag hade bokat en stor del av dagen idag och bra var det. Det är ganska klottigt och tar en god stund per boll. 24 bollar tillverkade vi totalt! 5 större och resten små, typ som julgranspynt. Nu ska bollarna få torka några dagar innan vi tar bort ballongerna. Jag tror att jag ska sätta in en ljusslinga i min stora boll och så har jag två stora pappersbollar till som kanske blir julklappar... 
Tack J och M för en fin pysseldag i ert trevliga sällskap! Och kul att lillebror kom med också och höll oss och resten av min familj sällskap! 

Fick denna jättefina julklapp av min väninna J när hon kom till oss idag. Visst fint? Blev så glad! :)

Igår kände jag för att börja ta fram något litet för att skapa lite julstämning hemma. Brukar försöka vänta till december, men nu måste jag bara pröva hur jag skulle göra med adventsljusen i år. Köpte de fina plåtskyltarna med siffror på i "Tre Små Rum" för en tid sen. Nu står adventsljusen på byrån i hallen. 
 

Tavlan i bakgrunden har min duktiga bror tecknat! Föreställer dotter M för ett antal år sen.

1 kommentar:

  1. Roligt med pysseldag. Vill också göra bollar, men VAR hittar man de stora bollarna? Alltså själva modellen? Och vad hade ni för klister? Kram Matilda

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!