Sidor

fredag 19 juni 2009

semestervardag...

Tack hemmamamman för din uppmuntrande kommentar! Jag har trivts i trädgården idag, men har inte tillbringat någon minut alls framför symaskinen. Senare...

Jordlasset anlände i morse kl 8.30. Sonen var helt begeistrad över att få titta på en lastbil det första han gjorde då han vaknade. Sen morgonen har vi (först jag och barnen - när maken kom hem från jobbet kom han oxå med) tillbringat rätt många timmar i jordhögen. Minstingen har mest lekt men dotter M har hjälpt till med att ösa jord i mängder! Det hela slutade med att typ halva högen har blivit utspridd på en del av vår tomt och ikväll sådde maken vår gräsmatta! :) Vad härligt! Nu ska vi bara hoppas att det börjar gro!

Hann in till grannstaden ett varv idag också, skulle bl.a. köpa gräsfrön. Stack mig samtidigt in på en firma för att förstora upp två foton från vår resa. Har redan länge haft lust att få upp lite mer foton/tavlor på våra väggar men samtidigt är jag försiktigt med att borra hål i gipsskivorna... jag minns hur plågsamt dammigt det var att spackla och slipa dem (gipsskivorna)... Så vi har rätt många tomma väggar hemma ännu...

Sonen njuter av skön sand på en camping i Sverige.

Dottern visar upp några snäckskal hon hittade på stranden vid Stora Bält bron i Danmark.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Har inte varit inne på din sida på länge och är alldeles fascinerad vilka fina bilder du lagt in på sidan. Jättesnyggt gjort! Och blev alldeles baff - kände inte igen lille n! Kan knappt vänta tills vi ses!
    kramis nilla

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!