Sidor

måndag 9 augusti 2010

kramar


Tidigare i somras hörde min man ett inslag om kramar i radio (något rikssvenskt program på någon rikssvensk kanal). I programmet sades det visst att man behöver 4 kramar/ dag för att överleva, 8 kramar/dag för att må bra och 12 stycken/dag för att utvecklas som människa.

Efter att min man berättade om inslaget i radio har jag märkt att temat kramar kommer upp med jämna mellanrum i bekantskapskretsens diskussioner också. Bland mina nära vänner har vi konstaterat att vi är olika bekväma med att krama och bli kramade - både inom familjen och bland vänner. Kan bara konstatera att jag själv tycker om att krama och bli kramad av människor som står mig nära.


Med anledning av att vi pratat om kramar fick jag detta fina hjärta av en väninna o hennes familj (tack H & M).
Det intressanta är att jag tittat på ett sånt hjärta tidigare och velat ha ett men inte kommit mig för att beställa ett... Och nu fick jag ett :)
Det skojiga är att det är en god vän till mig som lagat hjärtat! Hon bloggar och driver Webbshop under namnet Lundagård. Ta er för allt i världen en titt här och låt er inspireras!

2 kommentarer:

  1. Så roligt med hjärtat!
    Detta med kramande är också roligt och intressant egentligen när hur och med vem man kramas.

    En dag över tiden, så spännande! Lycka till!
    •KRAM• :-)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    ja där hos Lundagårds finns det mycket inspiration att hämta. det håller jag med om!

    Bloggkoll har spelat ett spratt med mig så jag har missat dina senaste inlägg. Fina bilder från stranden! Hur fin jag än tycker din mage är så hoppas jag du snart ska få bära den i annan form- som en liten gullebebba i dina armar. Det har varit en lång väntan

    Kramis :)

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!