Sidor

tisdag 17 augusti 2010

ny fas i livet

Känns spännande att inleda nya faser i livet! Idag är en sådan dag. Storasyster M har börjat skolan! Vet inte om det var hon eller jag som var mer nervös (med ett sånt där positivt pirr i magen) innan.

Så här efteråt kan jag bara konstatera att det gick jättebra! Dottern stortrivdes med klassen och läraren. I morgon ska hon pröva på att åka skolbuss och taxi. Tror att det också ska gå bra :)

För mig är det också intressant att se på skolan ur ett föräldraperspektiv. Och det får jag ju göra till 100 % i år eftersom jag är mammaledig. I normala fall skulle jag vara kollega med dotterns lärare...

Och till er som undrar: vi har inte åkt in till BB ännu... Får höra de mest varierande kommentarer från min omgivning om min stora mage. Fast senast nästa vecka är det väl dags? Då är jag i vecka 42 och då borde förlossningen väl rimligtvis sättas igång?

1 kommentar:

  1. Det var väl meningen att bebin inte kom, så du skulle få vara med om den stora dagen? ;)

    Men nu- nu kan den lille ju gott få komma... Hoppas din väntan inte behöver gå över till nästa vecka ändå.
    jag anar att du fått en hel del tips om hur man ska få igång det hela med "kotikonstein"? Allt från borstsoppa till fönstertvätt till.... hmmm ;)

    Kramis till er alla!

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!