Sidor

onsdag 26 oktober 2011

höstfärger


För någon söndag sedan tog vår familj sig en promenad i folkparken på Runsala i Åbo. Vi gick längs stranden och njöt av solen, vackra höstfärger och av att titta på alla de vackra gamla husen med sina fina snickerier och vackra glasverandor. Har ni inte varit där o rör er i närheten av Åbo så ta er absolut tid för en promenad där! Alternativt - gå ut på däck när ni tar färjan till Sverige från Åbo (höger sida av båten) ganska snart efter avgång så ser ni samma fina hus - några meter längre bort.

Barnen hittade ett skojigt träd...

Vi hittade ett charmigt cafe längs stranden oxå :)

Titta vilken fin form på det här blomlandet! Jag vill oxå ha ett hjärtformat!

Barnen beundrade ekarnas tjocka stammar och testade omkretsen med en kram ;)



3 kommentarer:

  1. Har varit till campingen där och fast det är 10 år sedan så minns jag hur vacker naturen var! Jättefina foton!

    SvaraRadera
  2. Ja Runsala är underbart!! När jag var liten gjorde vår familj alltid en söndagspromenad i Runsala. Det hörde liksom till. Vi gick från parkeringen vid bron ända till Honkapirtti på kaffe. Syrran och jag fick en fanta och en nybakad munk. Det var lyx på den tiden att få limsa, så söndagarna var något man såg fram emot.

    SvaraRadera
  3. Låter som ett trevligt målför mig nån vacker dag :-) Så roligt ni verkar ha haft det och fina bilder :-)

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!