Sidor

måndag 14 oktober 2013

Tankar en måndag morgon

Tack för era kommentarer till senaste inlägg! Naturstigen i Tennby är fin, har nog utnyttjat den för lite! Det som jag uppskattar lite extra i Kuhankuono (hittas om du googlar det på nätet) är att det finns tillrättalagda matplatser där man får göra upp eld (ta med tändstickor, ved finns). Avståndet till Kuhankuono är en nackdel...

Sen en vecka tillbaks går jag runt m vänstra armen i gips. Föll baklänges senaste lördag och fick armbågen ur led. Den är dragen på plats igen men jag har ännu ordentligt ont och kan i princip inte använda vänster arm/hand alls. Det är nog helt nödvändigt för mig att vara sjukskriven men tillvaron hemma tenderar att bli lite lång (vilar en hel del men inte hela tiden). Har ni tips på pyssel man kan göra med endast 1 hand? Att sy något enkelt o rakt på maskin går hyfsat men att klippa el nåla är värre... 

Ska nog inte klaga, har en härlig familj o vänner som hjälper o barnen är fenomenalt duktiga. Efterlyser bara tips på "enarmsaktiviteter". Förutom att bläddra i tidningar o förbereda/planera julen ;)

Hoppas ni får en fin vecka! 
Kram, Juanita

2 kommentarer:

  1. oj voj ändå... Hoppas du inte har så ont och att du blir fort i skick, kram! Jobbigt att vara enarmad - man behöver två armar till så mycket - det enda jag kommer på just när dricka te och äta choklad och surfa på nätet! T ex Pinterest- där går det lätt åt många timmar, och så finns det jättemånga bra gratis podcasts som man kan lyssna på om man har det tråkigt, som inspirerar dom också. Eller pyssla på photoshop eller annat fotoprogram - det brukar jag alltid göra om jag är hindrad från att göra nåt mer fysiskt. Krya på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ninette! D där med att dricka te (kaffe i mitt fall) o äta choklad har jag testat men pintetest o att lyssna på intressanta podcasts var super idéer!!! D ska jag ta itu med imorgon!!!
      Tyvärr har jag rätt ont ännu men hoppas att d är snabbt övergående! :)
      Höstkram

      Radera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!