Sidor

onsdag 8 januari 2014

Hitta vardagsrutinerna igen...

Vardagen med jobb, skola och dagis började igår igen.
Märkligt att det är så tungt att hitta tillbaka till rutinerna efter ett lov!
- att gå och lägga sig i tid för att inte vara så trött när väckarklockan ringer...
- att komma ihåg vad, vem ska ha med sig till dagis/skola/jobb vilken dag...
- att få rutin på hämtandet och förandet, inte bara till och från dagis men även hobbyerna...

Mitt i allt detta känner jag även ett behov av att hinna lite med mig själv.
Hinna röra på mig, hinna sy och hinna läsa. Men jag känner att tiden inte räcker till allt.
För sova behöver jag åtminstone!
Så det gäller att prioritera och fundera på vad som är bäst för hela familjen.
Och då kommer nog mina egna behov inte alltid på första plats.

Fast de senaste dagarna har vi här hemma lyft fram behovet av att ofta röra på sig för hela familjen. Vilket resulterat i flere cykelpromenader (där barnen cyklar och vi vuxna promenenerar raskt) på kvällarna. Och det är såå skönt att ha varit ute i friska luften och fått göra av med energi. Det gör så gott åt oss alla!!! Det gäller att se möjligheterna ;)

Hoppas ni andra också fått en bra start på året!

Kram, Juanita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!