Sidor

måndag 26 maj 2008

Sittunderlag och stenmur

Det var ett fint dop vi fick vara med om förra helgen! Samtidigt fick vi bli faddrar åt lilla söta A. En charmerande liten tös!

Annars har dagarna bara flugit iväg den senaste ve
ckan! Jag har hunnit med att besöka mitt jobb som jag skall återgå till i augusti när mammaledigheten är över. Ska bli skoj! Vi har också varit på utfärd med dotter M:s dagklubb. I helgen tog vi äntligen tag i projektet som vi inte helt orkat ta itu med: trädgården. Vi planterade 7 tuija-buskar efter att min man hade ordnat sprängsten till en fin mur bredvid rampen. Bakom tuija-buskarna ska det blir gräsmatta, men vi behöver beställa ett större lass med jord före det projektet påbörjas.


Vi har under några veckor konstaterat att baby N behöver en sittdyna i sin Tripp-Trapp-stol för att inte åla sig ur den och ramla i golvet. Idag gjorde jag slag i saken medan baby N sov. Sydde sittdynan i samma tyg som gardinerna i mathörnan. Det blir följaktligen att sy en ny sittdyna när vi byter gardiner...


Funderingarna om stenplattor till infarten är för tillfället lagda på is. Men jag har hittat en sten jag gillar... en labyrint antik från Benders... i gråmix...

1 kommentar:

  1. Vilken snofsig dyna du har sytt till N:s matstol! Det ser säkert tufft ut till dom fina köksgardinerna.
    Sköna vårdagar!

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!