Sidor

måndag 4 augusti 2008

Jag är glad!

Tack hemmamamman för din uppmuntrande kommentar! Har nog tänkt fortsätta blogga, får bara se hur pass regelbundet det blir...

Idag har baby N varit sin första dag på dagis. Å jag är så glad över att det gick så bra! Han grät inte det minsta när jag for iväg till jobbet och hade ätit och sovit och varit allmänt glad hela dagen! Fast lite tror jag nog han hade saknat mig för när jag hämtade honom gav han mig en massa blöta babypussar... Gullig som bara den!

När slutar a man annars vara baby och blir barn? Är det när man fyller ett? För i så fall får jag kalla honom baby N två månader till...

Dotter M tycker dagis fortfarande är skoj! Hon snappar upp en del finska ord varje dag och kollar sen hemma vad de betyder. Dessutom har hon just nu en enorm längtan efter att få lära sig läsa. Hon har under flera år tålmodigt läst (tittat på bilderna) i olika serietidningar och böcker men nu har hon kommit till en punkt då det inte räcker... Så har försökt lära henne ljuda men har tyckt att hon inte helt har klarat av att knäcka koden... Tills hon i bilen idag frågar om det stod "SLUT" på ett ställe i en Kalle Anka. Jag frågade hur hon trodde det och så kom det SSSSSSSSSSSS LLLLLLLLLLLLLLLL UUUUUUUUUUUUUU T från baksätet. "Det står SLUT" jublade hon sen! Nästa utmaning blir att lära sig alla bokstäver... och så måste vi nog fila på ljudandet...

Jag trivdes på jobb idag! Fixade, ställde i ordning, planerade och funderade. Det var skönt! Ska bli skoj att fara imorgon igen!

Hemma har maken kommit igång med projekt balkon ovanför ingångsdörren. Men får inte visa några bilder förrän det är lite längre hunnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!