Sidor

torsdag 13 november 2008

Elvira





Måste visa resultatet av mitt syende de senaste dagarna. Samt tacka min kollega D för sällskapet igår då vi sydde! Det var skoj! Har nu fått min första Tilda-mus så gott som färdig. Hon ska heta Elvira. Ännu saknar hon en nos, men det ska nog åtgärdas snart! Är inte helt nöjd med klänningen i kombination med kroppen (för mycket rutigt och randigt ihop), så bara jag hinner så syr jag en till mus som får denna klänning och en ny klänning åt denna mus. Men inte just nu, för nu håller jag på med Elviras storebror som ska bli dubbelt så stor. Fast han blir inte en mus utan en kanin... Så inget nära släktskap här inte. Mellan varven ska jag försöka åstadkomma några hjärtan också... Blir nog bra julklappar det här...

Hoppas ni alla njuter av hösten då man kan ha tända ljus i mängder! 

2 kommentarer:

  1. När nätterna blir långa...
    vilken gullig liten mus. Öronen ser så glada ut med det rutiga tyget. Bra gjort!

    Kram,

    nilla

    SvaraRadera
  2. Jättefin Elvira! Verkar vara härliga mönster i Tilda-böckerna. Länge sedan sist, kanske ni är på väg till Efö i Januari?

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!