Sidor

söndag 9 november 2008

prinsesskronor...

Igår hade vi dotter M:s 5-års kalas med temat prinsessor.

Inbjudningskorten såg också ut som kronor.


Alla inbjudna var klädda i fina kläder och stämningen var på topp. Eftersom det skulle vara prinsesskalas hade jag fixat lite prylar som kunde passa in med temat. På sin plats vid matbordet hittade varje gäst en egen krona.


Här håller jag på och fixar kronor. Alla skulle ännu få klisterbilder som kronan i förgrunden.

Och när vi hade mete kunde alla i sin lilla påse hitta en kylskåpsmagnet som jag lagat. 

Kylskåpsmagneten sågade jag ut i trä och slipade och målade. 
Efter att jag tagit fotot skrev jag ännu barnets namn på kronan med sirliga svarta bokstäver

I veckan inspirerade en kollega mig att pröva på att sy en Tilda-docka. Hon hade lånat en Tilda-bok (julboken) från biblioteket och jag tänkte när jag bläddrade i den att jag måste ju kunna försöka. Blir den sen inte till något så är det bara att konstatera att jag inte ska sy Tilda-dockor. Handlade lite tyger på Ikea när jag var in där i fredags och igår på kvällen satte jag igång. Nu har jag kommit så långt att båda benen och ena armen är fastsydd på det som småningom ska bli en Tilda-mus. Än så länge är jag nöjd med hur jag klarar mig så om det fortsätter så här så kan det bra hända att det blir fler Tilda-dockor för min del... 

1 kommentar:

  1. Hej drottningen! Var det månne en prins med på kalaset också?

    Helt fantastiskt fina kronor - alla! Fenomenalt!

    majestätiska hälsningar,

    nilla

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!