Sidor

lördag 28 februari 2009

trygg i backen

Idag har vi haft en skön dag ute med familjen! Solen sken och vädret var det bästa i morse och vi insåg att vi bara måste ta vara på dagen! Så vi packade picnic-korgen och begav oss in till Åbo och slalombacken där. Dotter M har lärt sig åka slalom denna vinter (tack till goda vännen T som fungerat som lärare), men har mest hållit till i barnbacken. Men den har börjat kännas för liten för henne... Men för att jag skulle känna mig trygg med tanken på att ha henne i stora backen ville jag ha henne i någon slags sele. Orken att springa runt och leta efter en sele i butikerna i Åbo lockade inte det minsta, så jag fixade en egen. Tog ett bälte som vi spände runt dotter M:s midja och sen band jag fast två starka rep i bältet. Dem höll jag sen i som ett par tömmar. Kändes bra, för periodvis hade nog dotter M ganska hög fart nedför backen. Men något foto blir det inte, så "snygg" var min sele inte (+ att kameran blev hemma). 

Ha en fortsatt skön helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!