Sidor

måndag 29 november 2010

hjälp?

Nu är jag i stort behov av er hjälp kära läsare! Jag ska visa ett foto av en liten bit av det som jag ska sy åt min nyfödda brorsdotter. Och så behöver jag råd av er! Jag vet nämligen inte om jag ska vara lat eller inte...


Som ni ser så har jag sytt fast taket på huset med små "osynliga" stygn. Nu är frågan om jag ska orka (o hinna) sy fast huset (och en del andra figurer) på bakgrundstyget för hand eller om jag ska kunna fuska o sy med maskin. Är bara rädd att det inte blir lika fint om jag syr på maskin. Å andra sidan tycker jag inte alls om att sy för hand och jag har ännu en hel del att brodera på projektet... Så nu ska ni få hjälpa mig: ska jag sy för hand eller ska jag fuska o sy med maskin?

Ha en fin vintervecka i kölden!

7 kommentarer:

  1. Ta det på maskin. . . . Du vinner MASSOR med tid

    SvaraRadera
  2. Oj hjälp, det är ett stoort projekt du tagit dej an. Har också beundrat det där lapptäcket. Ja nog blir det ju finare om du syr för hand, men det kommer att ta en massa tid...

    SvaraRadera
  3. Jag skulle svara att sy för hand, bara för att jag själv älskar det... men jag kan nog tro att du inte har så mycket överlopps tid just nu...

    SvaraRadera
  4. ta det för hand blir finare;)

    SvaraRadera
  5. Tack för era råd! Jag kör för hand, även om jag inte har en aning om hur jag ska hinna! :) Men, men, har med mig små delar av lapptäcket när jag t.ex. väntar på att dottern har ridlektion... Så kanske, kanske att jag hinner (till jul, lilla söta A blev ju född på första advent)!

    Camilla - har själv oxå varit sugen på att sy ett sånt här lapptäcke länge men varit tveksam till hur jag ska orka få det klart. Så jag löste det genom att laga det lite mindre än i boken ;) Nu är det mera babystorlek på det ;)

    SvaraRadera
  6. Så fint täcke, vilken gåva, och roligt att du har blivit faster :-)

    Butiken är alltid öppen åt vänner bara vi är hemma! Så titta in bara när det passar er!

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!