Sidor

tisdag 23 november 2010

spännande tider och syprojekt :)

Nu i dagarna (eller inom de närmaste veckorna) ska jag bli faster! Känns spännande och härligt! Så skoj att min kära lillebror o hans kära fru ska få en liten baby! :)

Och när de får sin lilla baby så är det ju skoj om man kan ge en liten välkommen till världen-gåva. Fast som det nu ser ut så kan det bra hända att den blir kombinerad med en julklapp åt den lilla. Jag har nämligen satt igång ett lite mer tidskrävande syprojekt (typiskt mig att sätta igång med ngt sånt så här i december när man ändå har rätt mycket att göra men vad kan man...+ att jag ju har varit medveten om att de ska få baby i ett antal månader redan så jag kan ju fråga mig varför jag inte börjat på projektet tidigare).

Har hunnit klippa till en massa tygbitar i vackra pastellfärger och sytt en del av det som ska sys på maskin. Ännu har jag inte kommit till skedet jag FASAR för: broderandet och att sy för hand! Men nog ska det väl hoppeligen gå...

Tyvärr kan jag inte visa några bilder innan gåvan är given för har en känsla av att min bror kikar in här ibland... Men bilder kommer senare, jag lovar!

Hoppas ni har det bra och njuter av snön där ute! Måste nog ut ett varv senare idag jag oxå, kan ju inte bara sitta vid symaskinen ;)

1 kommentar:

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!