Sidor

tisdag 19 februari 2008

Bakiver!











På lördag fyller min svärfar 75 år! Vi ska såklart delta i firandet och ser fram emot att träffa tjocka släkten! Dotter M och jag tycker mycket om att baka tillsammans så vi har erbjudit oss att hjälpa till med bakandet till födelsedagen. Som bäst sitter jag och bläddrar bland mina recept för att komma fram till vad som kunde passa bäst att baka + vad som klarar den 5-6 timmar långa bilfärden till svärföräldrarna utan alltför stora missöden. Svärfar har redan beställt skärgårdslimpa och mockarutor, men ev bakar vi ännu något. Vi får se vad vi hinner med.

Medan jag funderar på recept har dotter M ritat ett kort åt faffa och baby N sover sött i vagnen. Ute skiner solen och det är ½ cm snö på marken. Härligt uteväder alltså. Tror vi får spara bakandet till ikväll och gå ut en stund nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!