Sidor

onsdag 9 juni 2010

julpyssel för barn?

Ute skiner solen från en klarblå himmel... och jag ligger inne på soffan och funderar på julpyssel... känns som lite fel årstid men vad kan man?

Har tillsammans med dotter M blivit ombedd att fundera ut något trevligt julpyssel för barn. Idéerna ska publiceras i en jultidning för barn som heter Kring Krubban och den kommer logiskt ut till jul. Typiskt mig har vi sparat hela saken till sista minuten, vi har nämligen dead line imorgon... Och ännu är vi bara på idéstadiet... Vi har tänkt oss följande fyra pyssel att göra själv eller tillsammans med en vuxen:

1. klä ett metalltrådshjärta med lingonris
2. laga fina värmeljuslyktor i stil med bordsplaceringsskålarna i mitt senaste inlägg (stjäl alltså din idé L, hoppas ok?)
3. laga något skoj med trolldeg
4. laga en julkortsmodell baserad på morsdagskortet som dotter M lagat åt mig i förskolan

Hur tycker ni att det låter? Eller har ni någon annan skojig idé?

Nu är sen stora frågan när dotter M ska hinna hjälpa mig att pyssla modeller av allt detta? För det måste ju vara grejer som barn tycker om att göra och kan klara av... så hon får nog agera lite provkanin samtidigt :) Får försöka sno åt mig en timme i kväll innan läggdags... Någon bild kan jag säkert lägga upp här bara vi kommer till pysselfasen.



2 kommentarer:

  1. Låter onekligen litet udda att syssla med julpyssel...men idéerna är det inget fel på! Skön sommarlovsbörjan! :)

    SvaraRadera
  2. Vilket spännande uppdrag! jag vet hur svårt det är att hitta julfiilisen under andra tider på året ;)

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!