Sidor

tisdag 15 juni 2010

julpyssel del 2

Nu ska jag visa några bilder av det som vi pysslade med storasyster M. Lillebror N var nog med på ett litet hörn också men hans tålamod räckte inte så långt...

Trolldeg... detta blev julgransprydnader. Och trolldegen orkade nog barnen hålla på med :)

djup koncentration...

... och lillebror vill också... en kort stund åtminstone...

Och ber man mig om julpysseltips så blir det onekligen lätt något hjärtformat :)
Jag hjälpte till att forma hjärtat, resten gjorde nog storasyster själv.


För detta hjärta av ståltråd, lingonblad, pärlor och det lilla pärlhjärtat från föregående foto måste nog mor och storasyter hjälpas åt.
Men skoj var det och samarbete är ju aldrig fel!

Nu ska jag fortsätta sy Tilda-kaniner... Kaninen Didirik har redan flyttat bort från oss (och jag glömde förstås att föreviga honom med kameran), likaså en fågelskrämma vid namn Esmeralda, som jag inte heller förevigade :(
Men, men ska försöka bli bättre på att fota de kommande kaninerna istället... lillebror har en beställning på fyra kaniner som han sen ska dela med sig av till några för honom viktiga personer... Undrar när jag ska hinna sy dem?

3 kommentarer:

  1. Vad roligt med julpyssel mitt i sommaren!! :)
    Jag saknar nog goa N...

    SvaraRadera
  2. Lingonris-hjärtat är jättesött! Roligt att vi får se den kommande kaninskaran!!

    SvaraRadera
  3. Jätte fina julpynt! Skulle vara roligt att få instruktionerna.

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!