Sidor

söndag 30 januari 2011

knäcka koden

Det pratas om att knäcka en kod när man lär sig läsa. På samma sätt kunde man säkert prata om att knäcka en del andra koder också.

När storasyster fyllde 7 på hösten fick hon ett set med virknålar och garn av en kompis. En supergåva tycker jag! Vi har dock inte tagit oss tid att lära henne virka förrän idag. Det visade sig att det inte var så lätt... Helt klart en kod som ska knäckas. För att inte helt ta död på inspirationen (eftersom det helt enkelt inte fungerade att virka) så lärde jag henne fingervirka istället. Det var inte heller så lätt först men ack vilken glädje för storasyster när hon knäckte koden och virkade en lång bit i ett nafs! :)


Berättade ju innan jul att jag fått för mig att sy ett lapptäcke åt min lilla brorsdotter A. Det skulle ju bli en julklapp men jag hann ju liksom inte få det färdigt (så hon fick ngt annat istället). Och läget är detsamma ännu... Det tar liksom bara sååå länge att sy för hand + att jag är lite dålig på att ta fram projektet också. Men nog blir det väl klart, sakta men säkert ;)

1 kommentar:

  1. Beundrar dej som kan och orkar sy lapptäcken för hand! det blir säkert en skatt att bevaras i flera generationer

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!