Sidor

onsdag 3 augusti 2011

Lite smått på gång här o där...

Barnen har fått vara med o hjälpa maken med ett byggprojekt som ska landa i lekstugan.
Att måla rundstav i olika färger var skoj.


Själv har jag sytt några överdrag till kuddar. Fler lär det bli, för vi har ju en till soffa som behöver fyllas med mjuka kuddar :)
Ännu ska kuddarna få knappar o knapphål (hade inga lämpliga knappar hemma när jag sydde överdragen o hemska saker så dyrt d är att köpa knappar i tygaffär!)


Jag som inte är så duktig på detta med trädgård fick några tips av en god väninna om vad jag borde göra i trädgården nu under sommaren. En sak var att dela på tulpanernas lökar som delat sig efter blomningen i våras.
Det blev rätt många små lökar o ännu är jag inte klar med alla ;)


2 kommentarer:

  1. Men o så fina knappar du hittat!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Skulle du vilja skriva om något av era byggprojekt på ett byggforum för en liten morot? Det skulle bli uppskattat!

    Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
    helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!