Sidor

onsdag 17 augusti 2011

vardag

har en sån där period nu då jag är usel på att använda kameran. Blir bara inte att ta fram den. Dessutom är min hårdskiva på datorn så full att jag inte vet hur många foton till jag kan ta in på den... Så det blir kanske några bildlösa inlägg emellan.

Idag körde skolorna igång här i staden. Storasyster M har börjat andra klass o tyckte det gick bra "det var nästan som att gå på ettan" kommenterade hon när hon kom hem. Sonen N ska börja på dagis först i september men eftersom han är så ivrig så var vi på ett kort besök redan idag :) Han stortrivdes! Lillasyster Y är ivrig med sin gå-kärra. Ännu går hon inte utan den, men med den kör hon runt på nedre våningen hemma hos oss :) Hon kör ett stycke, svänger, kör en bit igen, svänger... Sååå ivrig, envis o lycklig! Själv njuter jag av att vara vårdledig, ingen skolstress för egen del detta år!

Är skönt med vardagsrutiner - trots att det är så skönt med semester däremellan!

Idag visade vädret sig från sin blötare sida o vi kunde konstatera att de två äldsta behövde nya gummistövlar-de gamla var för små. Glada blev de när de fick varsitt blått par som de nu får plaska runt med!

Ha en fin start på hösten allihopa!

Juanita

2 kommentarer:

  1. oj, kanske du borde köpa en extern hårskiva o flytta över lite? ;)

    Roligt att du skriver igen, i alla fall! Bilderna är inte alltid det viktigaste.
    Fast nja, nu gäller det ju inte mig. Skulle dööö utan kamera..

    SvaraRadera
  2. Ja, jag borde nog skaffa en extern hårdskiva! Kanske man borde ta för vana att spara foton direkt på en extern hårdskiva, för foton tar ju rätt mycket plats ;)

    Tack för de uppmuntrande orden, är nog tillbaka nu, med eller utan bilder ;)

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!