Sidor

tisdag 8 april 2008

Vitt?

Idag skall jag visa lite bilder från hörnet där vi äter mat. Minns att jag ganska snabbt ville sy gardiner till fönstren här och av någon orsak så tänkte jag mig vita gardiner. Vitt är ju allmänt stilfullt och praktiskt om man vill kominera med någon annan färg. (det ser man ju fina exempel på när man surfar runt på era bloggar). Jag hade också bestämt mig för att klä om stolarna vid matbordet och hade köpt ett naturvitt tyg. Tror att jag mest hade fallit för det vita och naturvita för att det var enkelt. Då behövde jag inte ta ställning.


Som ni ser på bilderna blev det inte vitt och naturvitt. Och egentligen är jag glad åt det. För vi har ganska mycket färger i vårt hus trots allt (en färgklick till fondvägg i varje rum t.ex.) och mathörnan sku nog ha kännts blek utan de färger den nu har. Jo, det inverkar massor att bordet och stolarna är svarta. Tanken på att måla om dem har nog funnits, men skulle villa öva mig på att måla på någon mindre synlig möbel först... Hur som helst; när vi hade en bekant familj från Norge på besök i augusti så hjälpte mamman i huset mig (kände mig höggravid redan då och orkade inte göra så mycket extra) att klä om stolarna. Sen var det bara att sy gardiner av samma tyg. Jag fick välja tyg till stolarna själv, men hon fick väl mig snarast att inse att det inte är så dumt med lite mera färg... (du kanske inte håller med men det är helt ok).


Småningom blir det nog ändå dags för nya gardiner och stolöverdrag... Undrar vad det blir då? Någon som har något tips att dela med sig? (kan ju säga att det inte får skära sig med klarrött eller cappucino-färg...) Borde jag pröva vitt?

Ha en skön fortsättning på veckan! Nu ska jag se vad ni andra har bloggat om!

Kramis/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!