Sidor

torsdag 3 april 2008

inspirerad!

Vår säng och en del av vårt sovrum. Säng och lampa från IKEA, tavelhyllan på väggen från Indiska.

Tusen tack för era kommentarer! Ska nog ta å visa bilder från vårt hem, har inte varit så duktig med det hittills. Kanske beror det på att när man surfar runt bland alla bloggar så är ju fotona som visas upp bara så bra + att de visar upp så fina hem! Missförstå inte det där nu! Jag tycker massor om huset som vi bor i, men när jag ska fota något här hemma (med vår måttligt fina kamera) så får jag syn på små detaljer som vi ännu inte har hunnit fixa. Lister och sånt ni vet... Men tänkte att ni får så lov att ha överseende (fast jag måste erkänna att jag nog zoomar bort en del mindre färdiga motiv)!

Baby N:s säng. Gillar påslakanet från babylådan skarpt!

Igår fick jag låna min brors digitala systemkamera. Helt underbart att fota med den! Tyvärr blir man ju inte stjärnfotograf bara för att man håller en bra kamera i sin hand, men lite bättre bilder än vanligt blir det nog? Så idag har jag fotat en hel del. Dels bilder av barnen men också lite bilder av hemmet som jag kan visa efter hand här på bloggen.

Igår utmanade Emmeline alla som önskade anta utmaningen att berätta vad som är bäst och pest för en. Tror vi börjar med pest: Just nu (när vårsolen värmer och folk pysslar i sina trädgårdar) är det nog vår trädgård. Eller borde jag säga det som hoppeligen en gång ska bli vår trädgård. Har ingen aning om hur vi ska få fason på det hela... vill nästan inte visa en bild, men gör det ändå... Så kan vi ju hoppas att jag någon gång i framtiden kan visa upp en lite bättre variant av trädgården också! En annan pest är alla våra smutsiga fönster. Men det problemet är hoppeligen lättare att åtgärda.

Vår "trädgård". Var svårt att få en bild av det hela...

Några guldkorn i trädgården, krokusar som dotter M har planterat.

Bäst: Hela huset egentligen, sådant som det är, med alla möjligheterna till att få det riktigt hemtrevligt och mysigt bara vi hinner.


Nu skickar jag utmaningen vidare utan att peka ut någon specifik bloggare, anta utmaningen om du har lust!

Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Tänk hur några blommande krokusar kan lysa upp en vanlig hemmadag! Ta ingen stress av trädgårdsprojektet. Man måste ju ha något att göra som pensionär också - fast det tar ju ett bra tag innan det förstås. Ha det!

    SvaraRadera
  2. Wow vilket fint hus ni verkar ha! Åhh bebis påslakan är såååå söta, bara det gör ju att man vill ha en sladdis, hihi.

    SvaraRadera
  3. Mmm, säkert sant att man inte borde ta stress av trädgården. Vi råkar bara på på ett bostadsområde där många av grannarna redan fixat en hel del i sina trädgårdar...Så vår sticker ju ut extra mycket då.

    Håller med om att babypåslakan är härliga! Skoj om det inspirerar... :)

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!