Sidor

torsdag 29 september 2011

jag skulle vilja...

Har en massa saker som jag skulle vilja göra nu, men vet inte var jag ska börja. Sen är det ju tyvärr oxå så att vardagsprogrammet i att städa, tömma o fylla diskmaskinen, laga mat, tvätta kläder mm inte upphör bara för att man har lust med något trevligare.

Skulle gärna vilja virka en matta av mattrasor. En sån där rund som ser nästan ut som en blomma. Har en väninna Hanna som har virkat sådana o jag hoppas att hon ska vilja lära mig... Så återstår det ju oxå att se om jag alls klarar av att virka ngt så fint o stort... Men jag vet ju inte innan jag prövar :)

Nu på lördag fyller sonen 4 år. Hade tänkt om vi skulle ha pyntat m lite vimplar här hemma. På väninnan Ninettes blogg hittade jag en fin banderoll som jag tänkte försöka fixa, tror den skulle användas många gånger hemma hos oss :)

Å så borde jag sticka en pippi-mössa till. Storasyster M:s är klar nu o nu väntar sonen på att oxå få en. Är såå glad över mönstret som Linda snällt delgav på sin blogg!

Tacka vet jag bloggar. Tänk vad många fina tips o idéer man får bara man surfar runt ibland :)

Det var bara något av allt som jag vill göra... Men kanske jag skulle ta o börja m banderollen o vimplarna o sen gå vidare till mössan och mattan :)



2 kommentarer:

  1. Lär dig gärna virka en matta av mattrasor..du som är så händig kommer att klara det galant..det är jag helt säker på :-) Men vi tar det sen..sen när det passar dig :-)

    SvaraRadera
  2. Ja men visst är det härligt med alla bloggarna och all inspiration man får! Och jag blir sååå glad då jag ser att någon stickat mössan enligt mitt mönster! Så roligt att kunna inspirera någon!

    Nu måste jag också kika in på mattan och vimplarna! ;)

    Hoppas du haft en skön helg!

    Linda

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!