Sidor

tisdag 13 september 2011

stickar...

Brukar ju surfa runt på olika bloggar för att hitta inspiration o glädje för ögat. En av bloggarna där jag hittar det är Lindas Lantliga. Hon är en duktig handarbetsmänniska o senaste vecka hade hon satt in mönster på hur hon gör när hon stickar Pippi-mössor (tack för det!). Tyckte de var så fina så tänkte att jag måste testa. Själv passar jag måttligt bra i mössa så tänkte sticka en åt storasyster i huset istället. Lade upp 60 maskor istället för 70 men kan nu i efterhand konstatera att den mössan kommer att passa bäst på lillasyster. Undrar om det är jag som stickar spänt eller om vi har stora huvuden? Kom halvvägs igår, ska försöka fortsätta ikväll.

Och så ska jag försöka få in ett foto sen när jag är klar oxå, trots att kamerans batteri fortfarande är oladdat o laddaren spårlöst försvunnen... Men det finns ju telefonkameror ;)

4 kommentarer:

  1. ..eller så har du tunnare stickor..än vad hon använde.. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej på dej! Tack för dom snälla orden! :) Så roligt att du velat sticka pippimössan själv!

    Jag använde ju st. 5 ½ till min mössa, och ett ganska grovt garn! Så om din mössa blir mindre så kanske du använder tunnare garn eller tunnare stickor än mig??!

    Lycka till iallafall! Kanske du lägger upp en bild av färdiga resultatet sen, skulle vara jätteroligt att se!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jo den mössan är bara för läcker!:) Brukar också vara inne och läsa Lindas blogg.

    Lade till din blogg Juanita på min bloggsida. Hade helt glömt bort att vara inne och läsa på en stund, men nu finns du där så jag inte glömmer!:) Dessutom har du nåt på min blogg...

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Linda är jätteduktig! :) Blir kul att se din mössa sen, för jag vet att du också är handarbetsduktig :)

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!