Sidor

måndag 17 mars 2008

Påsk

Idag på dagen kom vi på att vi har en påskkärring hemma som vi alldeles glömt att ta fram nu till påsk. Vi köpte den ifjol av en bekants mamma. Hon brukar laga tomtar till julen också och jag tycker hon är helt fenomenalt duktig! Nu hänger vår påskkärring (som heter Ester) i kökstaket och funderar på när det ska bli dags att resa till Blåkulla.

Ikväll var hela familjen till församlingshemmet här i stan. Där fick vi lära oss att måla ägg med vaxteknik. Det var inte så svårt och t.o.m. dotter M kunde göra det när hon och pappa hjälptes åt. Dotter M var snabb i svängarna och hann laga många ägg medan jag bara hann med fyra under timmen som vi höll på. Till vänster ser ni mina ägg och till höger dotter M:s och mina ägg. Jätteskoj var det att göra, jag rekommenderar alla att prova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!