Sidor

torsdag 27 mars 2008

Ostkaka och inredningsböcker

I torsdags besökte vi en lokal bokhandel med våra gäster. Det är märkligt, varenda gång jag besöker den bokhandeln så hittar jag någon bok som jag vill köpa. Så även denna gång. Köpte några sångböcker och dessa två små mysiga inredningsböcker. Blir inspirerad bara av att se på bilderna. Nu borde man bara orka göra något av de inspirerande idéerna här hemma också...


På eftermiddagen bakade min svägerska en mumsig ostkaka enligt ett tyskt recept. Vi hann också med att pyssla med modellera med barnen. När modelleran har torkat ska vi sätta en magnet bakom en del av alstren och sen använda dem som kylskåpsmagneter. Några av sakerna kanske vi målar och sen använder som halsband.










Igår var jag ett varv till Tammerfors och passade då på att ta mig en titt på köpstaden Ideapark som jag hört så mycket om. Men blev inte så imponerad. Jo, behändigt med alla butikerna under ett tak men kommer nog inte att åka dit enbart för att handla.


Idag är det vinter och solsken ute. Dags att klä på sig ytterkläderna och gå ut med barnen alltså. :)

PS. Det härliga cafét jag pratade om i senaste inlägg hette Elvina och är beläget nära salutorget i Åbo.

3 kommentarer:

  1. hej,
    och va kul att du lämnade en kommentar inne hos mig, då hittade jag ju dig. Vilket spännande hus ni har, ser supersnyggt ut!! Kanske vi får se mer från det nån dag? :)
    Ha en skön fortsättning på veckan!
    kram/ruffa

    SvaraRadera
  2. ps. självklart får du länka mig :)

    SvaraRadera
  3. Bra att få lite nya tips på caféer i Åbo:)
    hur går d för barnen? hur långt har N.kommit i utvecklingen, minns int hur gammal han är :P
    de är nog helt underbara när d är små, skötte en 10-månaders i holland, han bara skratta jämt och klappa i händerna :)/kusinen i freiburg

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!