Sidor

söndag 9 mars 2008

Regnväder

Ute är det grått och regnigt, jag sitter vid datorn och hör hur vattnet droppar i stuprännan utanför fönstret. Tänk vad skönt att få sitta inne ännu någon timme och bara göra sånt som man vill!

Igår fick dotter M sin första Barbie. Eller det var visst inte Barbie utan Steffi (?) + man och två barn. Lyckan var stor. För att göra det hela bättre tänkte jag försöka mig på att sy en glitterklänning åt dockan, eftersom dotter M är stormförtjust i allt som glittar (hoppas det är en fas). Dessutom ska jag baka havreäppel tillsammans med dotter M bara hon vaknar.

Tänkte pröva lyckan igår genom att besöka ett loppis. Utan vidare framgång tyvärr. Köpte en årsprenumeration av Aku Ankka (Kalle Anka) åt dotter M och lite annat till barnen men någon trevlig skål eller bytta var det inte tal om att jag skulle ha fått syn på. Kände igen mig i Emmelines inlägg från 3 mars då hon beökte loppis och bara hittade en massa fula plastbyttor och annat icke önskvärt.

Istället är jag glad över en del grejer jag hittade när jag storstädade i en del lådor förra veckan. Hittade t.ex. denna charmiga flaska som än så länge bara står i vårt fönster och den här vasen som kom i användning i torsdags då jag fick en bukett vackra tulpaner. Tack faster E för dem!

1 kommentar:

  1. Hej kusin! nu ska jag göra debut som kommentator här på din blogg :) alltid roligt att läsa om vad ni håller på med, det är ju så sällan vi ses. Jag ska nog komma och hälsa på er i höst när jag e tibax i landet. Det var ett lyckat 80 årskalas har jag hört. Moffa ringde idag så han var nog så uppspelt då han berätta om kalaset, vi grundlurade honom nog :) sköt om er önskar jag i ett regnigt Freiburg!

    SvaraRadera

Roligt att du tittade in! Tack för din kommentar!